Fuga
To fugo sem napisal, ko sem bil še mlad. Začne se v c-molu, konča se pikardijsko. Vmes se marsikaj zgodi. Najlepše se izvaja na klavirju - štiriročno. Na papirju tudi zgleda fajn.
Za poslušanje potrebuješ Flash Player.
Jure Godler
To fugo sem napisal, ko sem bil še mlad. Začne se v c-molu, konča se pikardijsko. Vmes se marsikaj zgodi. Najlepše se izvaja na klavirju - štiriročno. Na papirju tudi zgleda fajn.
Za poslušanje potrebuješ Flash Player.
Jure Godler
9.06.2007 ob 12:25
na fuge se ravno ne spoznam…tako, da mogoče ne bi smela komentirat… pa vendar, skoraj neverjetno za mladega fanta. igrivo, vedro in lahkotno.
9.06.2007 ob 12:31
Še, še!
9.06.2007 ob 12:40
Lepo si tole napisal… Enostaven motiv, ampak si ga lepo razvijal… Me je skoraj prijelo, da bi od komponističnih poskusov za zbor presedlal na klavir… Bi mi lahko poslal pdf fajl od not? Lahko tudi v finale ali sibelius obliki. Prosim…. Štiriročno izvajanje je namreč pravi užitek. Sploh, če zraven tebe sedi pianistka:) Če bi mi pa note prinesel že danes zvečer v filharmonijo na koncert Marte Močnik, bi bil pa sploh vesel.;)
9.06.2007 ob 13:42
Kdo sta pa odlična izvajalca?
9.06.2007 ob 14:40
clapping… tole zveni hudo. po končani nižji glasbeni šoli lahko rečem, da mi je bolj všeč kot … Rapsodija v modrem (nikoli je nisem preveč marala :D)
9.06.2007 ob 16:35
meni ne dela tole… ne vem a je z mano kaj narobe? ker ne dela. resno.
9.06.2007 ob 16:44
Js sm misnla, da zna fuge pisat samo Bach. Res obvladaš. Upam, da boš objavil še kaj.
9.06.2007 ob 19:31
Slišim samo en t-tr-r. WTF?!?
Atomik harmonik rulez!
9.06.2007 ob 20:38
men je všeč
9.06.2007 ob 22:17
Joj, renesansa.
9.06.2007 ob 22:47
Ce lahko prosim se za eno skladbo za violino/celo in klavir (moja najljubsa kombinacija), ce jo ze imas. Bi pa rad slisal kaj tudi v zivo.
9.06.2007 ob 22:53
Fina muzika.
9.06.2007 ob 22:57
Ej, ful dobr si tole napisu, se vid da obvladaš stvar!
10.06.2007 ob 00:42
hvala!
10.06.2007 ob 00:47
volim bacha, ponešto i sam komponujem, monty pyton mi je inspiracija, inače prilično dobro saslušavam i duh. Duh glasbe. Ono što još nisam dokučio, to su matrike, matrike koje se suviše brzo mijenjaju, tek pomislih imam je, ona ode, nestane. Zapravo, postoji prekratko da bi je ja u istini uhvatio. Znam sve o njoj, a ipak je u stavari ne poznajem. Ali ustrajan sam i pokušavam. Opet i opet. I to je ono što vrijedi.
10.06.2007 ob 01:52
spet sem poslušala in spet si me navdušu. Kaj pa tvoje opere? Kaj se nobena operna hiša ne zanima za njih? Sramota…glede na to, da si eden redkih Slovencev, ki piše opere.
10.06.2007 ob 02:18
@vsem: hvala!
@mare: Izvajalca sta dva procesorja Intel 80486 @ 2.33GHz, stanujeta v 17” MacBooku Pro.
@23 the life style: Izvoli.
@Peter: Ti paše, kaj?
@Brina: Najprej se pozanimam, če lahko objavim, zaradi izvajalcev, itd., če ne bom objavil latenten link
@Sportsman: Aja?
@samo: Pa eventuelno mogli bi i to, zašto ne?
lp
10.06.2007 ob 09:42
Boš rekel, da ne? OK. Kaj je bilo prej, ploščice ali fuge?
10.06.2007 ob 10:28
Sportsman, heh
10.06.2007 ob 10:46
Super. Bach se skrije pred tabo
In ko že govorim o njem - bi dokončal (oz. nadaljeval) njegov “Die Kunst der Fuga”?
Vse čestitke in le tako naprej.
10.06.2007 ob 10:46
Vse poskuse je treba dokumentirati. Nikoli ne veš, kdaj si tako dobro interpretiral, da postaneš legenda. Legendarna fuga? Točno tako!
10.06.2007 ob 11:18
Hvala. Ne bi zahteval preveč, če bi prosil še za pdfja od vsakega parta posebej? (A)… Je le praktičneje za izvedbo.
(Maurice Lammerts van Bueren je car… Včeraj sem bil z njim na pici v Foculusu:) Tako blizu tako dobrega pianista še nisem bil…)
10.06.2007 ob 11:41
Ej, a to si ti res sam napisal? Človek, to je dobr, mi zlo dopade. Bach je pa takoalitako car, zame eden najboljših in najplodnejši komponist (imel je okoli dvajset otrok(eden gor ali dol :D)). Sam sem na harmoniki igral njegov Preludij in fugo v c molu, moja želja pa je, da bi mi ratalo izvesti vsaj njegovo toccato v d
10.06.2007 ob 11:53
ja, sem malo igral in opažam, da je uredu, če sta oba parta skupaj. Ni to Mahletova Toccata…
10.06.2007 ob 13:35
rano je, a ipak ti ploskamo, ploskamo. Nemoj da pregoriš suviše rano, Sigfriede, prijatelju.
10.06.2007 ob 14:12
Ne konča se, pusti praznino. Mogoče bi ploskanje zapolnilo to vrzel.
10.06.2007 ob 15:54
Janesu, brate, mnogo jo ovo vesolje hladno. Prazninu je treba znat dozirat. Kjer je luknja, zafugiraš. Ja. Ptićice pjevaju, pa jih slušaj.
10.06.2007 ob 18:00
svaka čast.
10.06.2007 ob 18:01
Krasno :). ceprav - se nasmehnem ob “ko sem bil mlad”
10.06.2007 ob 21:32
Nočem ponavlat neki v brezveze ampak vseeno bom: We want more!!!
10.06.2007 ob 21:36
Lepo:).
10.06.2007 ob 22:08
Jasno, da. Še!!! Ampak Milka… No1.
10.06.2007 ob 22:52
Zanimo komponirano,,prav zaprav genijalno, če si to res sam napisalmalo me je vseeno zmotilo ker se fuga ne konča na toniki ali vsaj dominanti. drugače res odlično,pa še sem radoveden kdaj boš izdal kakšen naslov tvojih enajstih oper.
10.06.2007 ob 23:20
@janezrav: saj se konča na toniki, le da je uporabljena pikardijska terca (visoka tretja stopnja v molu) - Imam prav, profesor? Dooolgo je že od moje SGBŠ …
Profesorju pa res vse pohvale! Ste slučajno razmišljali tudi o nekoliko manj virtuozni izvedbi, v kanček počasnejšem tempu?
11.06.2007 ob 14:55
“napisal, ko sem bil še mlad” aja, in zdaj, par let za tem, že osiveli upokojenec?
11.06.2007 ob 14:56
Ali morda veš, če se prvi stavek Bachovega drugega Brandenburškega koncerta konča s pikardijsko terco, oziroma kaj je značilno za zakjučni akord? (vprašanje na maturi) Najlepša hvala!
12.06.2007 ob 01:00
Jozos ko se totih fug še zmiraj ne da kupit f Sloveniji …
12.06.2007 ob 15:59
Dobro ti je ovo Godleru, svaka čast. Saslušah je evo, još par puta. Ima divnih prelaza i lirskih momenata, ima također brzih mijenjenja razpoloženja, prema kraju malo se gubi misao. Jel ti radiš sa kompjuterom?
12.06.2007 ob 20:24
dobr, zdej pa lahko poslušam med brskljanjem po netu
13.06.2007 ob 21:18
imitacija fuge… malo ljudi zna dobro imitirat, zato se ti pa vsi klanjajo.
13.06.2007 ob 22:34
Se strinjam z Juretom! Danes se ljudem pač ne da več ukvarjat s partiturami starih mojstrov in jih posledično imitirati ( tudi jaz namreč dvomim, da je tale fuga napisana kot plod njegove ideje zlitja čustev na papir v obliki not, ampak čisto matematično po vzoru Bacha). Godlerju se očitno da in zato vse pohvale, ni pa ga zaradi tega uvrščati med genije- vsaj ne na področju glasbe. Nisem pa še slišal drugih del, a kljub temu sklepam, da so plod imitiranja velikih skladateljev. Glede na to, da je bil sprejet v Salzburgu je glavni plod njegovega glasbenega ustvarjanja nedvomno Mozart. Seveda pa s tem ni nič narobe, tak da vso spoštovanje enemu redkih produktivnih Slovencev/hlapcev.
13.06.2007 ob 23:17
13.06.2007 ob 23:22
karkoli pride od godlerja je rezultat hudo sublimiranega libida
13.06.2007 ob 23:59
Glede na to Jure, da očitno skoz hengaš na tej strani morš met tud ti hudo sublimiran libido
14.06.2007 ob 15:16
itak, na to sm ponosn
14.06.2007 ob 21:11
Veš, butl, fuga kot glasbena oblika ni kaj dosti izlivanja čustev na papir, ampak je jasno oblikovno in kotrapunktično določena, zato bi lahko kdo rekel, da so si vse fuge med seboj podobne. Stvar je v motivu, ki se ga vplete v skrbno preštudirano ogrodje zgradbe fuge in pa seveda v osnovi v občutku bežanja glasbe (fugare = bežati). Pri komponiranju se je pač treba držati pravil, ki so ustvarjena zato, da se glasba dobro sliši in so plod stoletnega poskušanja in razmišlanja.
14.06.2007 ob 21:41
The life style hvala za razsvetljenje!
15.06.2007 ob 00:02
ježešna, grem po glasbeni atlas
15.06.2007 ob 00:04
Super… komplimenti
15.06.2007 ob 13:40
@the life style: prosim za nekoliko več doslednosti pri navajanju latinskih izvirnikov, glagol “fugio” se namreč sprega po 3. konjugaciji, kar pomeni da se infinitiv glasi “fugere” in ne “fugare” (fugio, fugis fugere 3 fugi fugitum)
Vem, da zna tole delovati zateženo, verjetno vsaj toliko kot tvoj komentar, pa vendar sem preobčutljiv na greznično stanje klasične filologije pri nas ter razne nadebudneže na PF in drugod, ki se producirajo z (netočnim) navajanjem latinskih izrazov.
Lp
15.06.2007 ob 13:45
… lahko pa, da si imel v mislih italijanski glagol. Ki izvira iz latinskega.
15.06.2007 ob 19:47
osnova glasbene terminologije je italianščina, tako da sem mislil prav italianski glagol, za katerega sicer ne vem, kako se sprega, ostaja pa, pravijo…
Ceterum et ego linguam Latinam dicens, vitam miseram divitemque vivo. At gratiam tibi paro quod monitus a te sum.
15.06.2007 ob 21:02
Ne paše zraven, samo ne vem, kako te naj drugače vprašam: tebi se rima - kutura frizura? Meni se ne… Hvala
16.06.2007 ob 15:10
Glede latinscine je imel prav martelanc, glede italijanscine pa tudi ni “fugare”, temvec fugire. fuga je pa samostalnik - beg. glagol, torej bezati - fugire, se pa sprega fugo, fugi, fuge, fugiamo, fugiate, fugono.
16.06.2007 ob 16:32
Bom odslej nabijal o jezikih, ki jih znam in ne o italianščini…
latinščina mi je sicer zelo lep jezik, lahko bi rekel celo najljubši od tujih jezikov, ki se jih učim…
17.06.2007 ob 03:20
objjaavvv sppettt keeejjjj
;P
17.06.2007 ob 18:46
Živjo vsa čast! A ni to Mozart poj Bach po pa še kakšen m. Drgač je pa ful dobra kers jo tko zmiksov
18.06.2007 ob 12:27
Zanimiva zadevca… Ne morem se sicer pridružit mnenju nekaterih, da prekašaš Bacha, to bi bil pa že kar konkreten kompliment
Sportsmanu: renesansa pa tole ni
fuge so največ pisal v obdobju baroka, nasplošno je v renesansi bila najbolj živa vokalna glasba.
Sicer pa eno vprašanje: se torej ukvarjaš bolj kot ne s pisanjem historičnih oblik, ali posegaš tudi po bolj sodobnih prijemih?
19.06.2007 ob 13:02
@tls: Tudi moj post je bil mišljen kot provokacija, ob dejstvu, da tudi sam ne znam italijansko (Sed disciturus sum …). Veselim se prihodnjih postov, na katere bom lahko enako (ne)premišljeno vzrojil, preprosto ex causa ludi. Lp
25.06.2007 ob 11:43
[...] slovenske estrade. Problem je v tem, da Jure ni nek estradnik, ampak resnični umetnik, vsestransko nadarjen in zelo inteligenten. In Jure je postal ljubljenec Slovencev - moj post, kjer sem napisala naslov z [...]
27.06.2007 ob 20:27
martelanček, malo si mimo usekal. Ni FUGIO, ampak je FUGO fugis fugere po tretji konjugaciji.
28.06.2007 ob 03:25
okeeeej….discipuli, silentium!! Si vox est canta et musica viva, konjugacije dva metra*3 zemlje pokriva..
Take it easy
29.06.2007 ob 20:17
Glede na to, da si fugo napisal v svojih mladih letih, bi želela pohvaliti tudi tvojo opero Čarobni profesor, ki je izredno zabavna in obenem navdušujoča. Moja Mutti je namreč v okviru šolskega kolektiva obiskala Glasbeno šolo Brežice in tamkajšnji ravnatelj ni varčeval s pohvalnimi besedami ter anekdotami na tvoj račun. More biti pač zelo ponosen, da se je ravno v tistih prostorih “kalil” tako vsestransko nadarjeni mladenič. Ali preveč piham na dušo? Moški imate že tako previsok ego; pazi se, da ne prebiješ nebesni svod - tam prevladujejo druge harmonije.
Kakorkoli, veliko uspehov ti želim in nikar ne pozabi slovenskih korenin, ki morda niso tako zelo razraščene, zato pa rinejo toliko globlje!
11.09.2007 ob 23:22
Complimenti!… ampak tole bi blo treba izvesti na dveh čembalih!
15.03.2008 ob 23:16
Ja, tole sem pa čisto spregledal, ampak se moram oglasit! Fuga (italijansko uiti oz. zbežati) je kontrapunktska - inštrumentalna, orkestralna ali zborovska - skladba za dva ali več glasov. Na začetku glasovi vstopajo zaporedoma, tako da imitirajo eden drugega in se nato na različne bolj ali manj zapletene načine povezujejo med seboj. Kanoni in rote so zgodnejše, preprostejše oblike fuge. Razvila se je v 17. stoletju Velja tut instrumentalno!
17.05.2008 ob 10:55
ve kdo kaj pravzaprav je fuga? Sej smo se nekej učili pa še zdej ne štek, tako da prosim na dolgo in široko.